Är din företagsblogg uppdaterad

Är din företagsblogg uppdaterad?

Blogg är ett fenomen som hållit länge. Det var där långt innan Facebook och sociala medier och har som fenomen gett oss en mängd drivna människor som idag gör allt möjligt grymt!

Och faktum är att det fortfarande har sin plats och engagerar. För en organisation som vill upplevas som med och på fötterna är det en sjukt bra kanal att ha på sin hemsida. Här delar organisationen med sig av tankar, idéer och tips om det dom gör till sin målgrupp. Perfekt om man vill verka som man vet vad man pratar om! Jobbar man sedan vidare och bäddar in bloggen i ett inbound marketing tänk, kan det ge fantastiska resultat.

Men. Det finns inget värre än en företagsblogg som inte är uppdaterad. Jag var idag inne på en blogg för en organisation jag följer, och där var det senaste inlägget publicerat i augusti. Och ett av de senaste inläggen var att man önskade god jul och gott nytt år, 2016! Bloggar må vara sjukt bra, men detta gör nästan motsatsen.

Istället för att organisationen upplevs som med och på fötterna, får man känslan av att den gått under jord och sakta håller på att självdö. Finns organisationen fortfarande? Kan dom här verkligen leverera? Detta är inte bra för helhetsupplevelsen alls.

Må så vara att saker händer i organisationer, och folk som varit drivande i något projekt kanske gått vidare till andra utmaningar. Men då bör man göra något åt det. Inte radera eller ta bort de gamla inläggen, men kanske inte heller lyfta fram bloggen så tydligt på sidan. Gör det istället tydligt att bloggen inte uppdateras så ofta.

Hur ser det ut i din organisation? Har ni en blogg? Är den uppdaterad eller var det ett tag sen? Låt mig veta i en kommentar!

3 Responses