LinkedIn - ett ställe för företag?

LinkedIn – ett ställe för ditt företag?

Först och främst. Wow. Mitt förra inlägg om 5 vanliga misstag att undvika vid Facebook annonsering genererade besöksrekord här på bloggen! Kul! Jag har skrivit några till inlägg i samma stil – så more to come!

Idag tänkte jag dock skriva om något helt annat. LinkedIn! Är du på LinkedIn med ditt företag?

Jag skulle säga att dom allra flesta företag idag har en sida på Facebook. Det är lite praxis och även fast kanalen som gratiskanal är ganska stendöd (vad menar jag med det? Ett blogginlägg kommer om det med, lovar!) tar dom flesta sig tid att vara där.

Sämre är det med LinkedIn. Många företag har visserligen en företagssida på LinkedIn, men väldigt få använder den till mer än att då och då posta någon jobbannons.

Men det är det som gör det så bra – just nu! För just nu är LinkedIn en guldgruva! Förutsatt såklart att din målgrupp är där.

Hur bör man göra?

Sätter du igång ett aktivt arbete med din företagssida på LinkedIn finns mycket engagemang att hämta. Det är fortfarande en minoritet av B2B företag som aktivt jobbar på den kanalen, vilket gör att du har större chans att sticka ut. Delar du med dig av kunskap i ditt område, på LinkedInska (alltså ganska business och proffesionellt), och gör det strukturerat, kontinuerligt och kvalitativt så kommer folk att börja få upp ögonen för dig.

LinkedIns företagssidor har också generellt betydligt bättre organisk (obetald) spridning än Facebook just nu. Vilket ju alltid är trevligt.

Så. Vad väntar du på? Sätt dig ner och gör en plan för din LinkedIn-sida! Behöver du hjälp att ta fram en sådan är det bara att höra av sig så hjälper vi till. Vi har också jobbat mycket med LinkedIns annonsverktyg – så funderar ni kring det så är vi också här.

Vill du ha löpande tips om digital marknadsföring direkt i din inkorg? Prenumerera på mitt nyhetsbrev här nedan.

Vi hörs!

En sammanfattning i videoformat!

Comments are closed.