Att synas bra på Google är viktigt. Det är något som många har förstått. SEO är ett begrepp som allt fler slänger sig med och insikten kring att det är något viktigt är ändå ganska stor. Trots det är det förvånansvärt många som inte har koll på hur de syns på Google.
Visst. Du kanske testar att googla ditt eget företagsnamn då och då – men det i sig säger ju egentligen inte jättemycket.
Har du koll på vilka sökord du syns på? Och kanske viktigare – har du koll på vilka sökord som genererar klick till din webbplats?
Hur får man koll på detta?
Det finns lite olika sätt man kan få koll på detta. Ett sätt är att ta hjälp av en SEO-konsult. Ett annat är att ta reda på det själv.
Väljer du att gräva lite i det här själv brukar jag rekommendera att du kikar på ett verktyg som heter Google Search Console.
Google Seach Console är ett gratisverktyg från Google som håller koll på din webbplats och hur den syns i sökmotorn. Här får du koll på vilka sökord din sida har visats på, hur ofta, vilken position de syns på samt vilka som genererar klick – samt hur många klick.
[…] har ju pratat tidigare om hur viktigt det är att synas på Google och hur man får koll på det. Och här kommer mobilen […]