Nu hoppar vi

Nu hoppar vi!

Välkommen hit! Så roligt att just du läser det här blogginlägget! Det är mycket utropstecken nu, men det är för att jag har något roligt att berätta! Några av er känner mig sen tidigare. Under många år har jag jobbat heltid med den fantastiska förening ...

Sluta bullshita börja vara genuin

Sluta bullshita – börja vara genuin

Det fanns en tid, för inte allt för länge sedan, när man som företag kunde komma undan med ganska mycket och ändå sälja bra – om man hade en snygg logga och ett coolt reklambudskap. Kolla bara på till exempel Marlboro – ”vi ger folk lungcancer med beroen ...

Skapa en illusion av mänsklighet i ditt mejl

Skapa en illusion av mänsklighet i ditt mejl

En sak som just nu händer, och som många som föreläser om digital marknadsföring tar upp, är att vi som människor gillar att prata med människor. Det är kanske inte jättekonstigt när man tänker på det, men ändå fortsätter många organisationer att skicka ...

Webbdagarna 2018

Webbdagarna 2018 – Under the sign of F+GDPR

Då var Webbdagarna 2018 slut – Sveriges överlägset coolaste konferensdagar! För mig var det första året där och får jag bestämma (aka lyckas lura av chefen dom ganska dyra biljetterna) kommer jag definitivt tillbaka nästa år. Jag har varit på en del daga ...

Jag gillar gilla

Jag gillar Gilla!

Brit Stakston är en rockstar. Hon en mediestrateg som har jobbat en väldans massa år med digital kommunikation och affärsutveckling och är bland annat en av personerna bakom Blank Spot Project. Jag hade också förmånen att lyssna på henne när hon tal ...

Nej f

Nej, Facebook är inte död som kanal

”Å neeej! Domedagen är här!” För några veckor sedan haglade domedagsprofetiorna, sedan Mark Zuckerberg gått ut med nästa stora förändring i Facebooks algoritmer. Zuckerberg menade att man i framtiden kommer att spendera mindre tid på Facebook, och därf ...

Bör vi vara på snapchat

”Bör vi vara på Snapchat?”

Sedan tidernas begynnelse, eller i alla fall sedan the dawn of the social media, har företag och organisationer ställt sig samma fråga så fort det kommit något nytt hett socialt nätverk – bör vi vara där? Svaret är inte självklart. Kanske. Det beror hel ...

Tänk trollslända i allt

Tänk trollslända i allt

För några år sedan när jag först började komma in i detta med marknadsföring snubblade jag över en bok som heter The Dragonfly Effect, av Jennifer Aaker och Andy Smith. Den beskriver en modell, som dom har valt att kalla ”The Dragonfly Effect” för att dr ...