Välkommen hit! Så roligt att just du läser det här blogginlägget! Det är mycket utropstecken nu, men det är för att jag har något roligt att berätta! Några av er känner mig sen tidigare. Under många år har jag jobbat heltid med den fantastiska förening ...
Sluta bullshita – börja vara genuin
Det fanns en tid, för inte allt för länge sedan, när man som företag kunde komma undan med ganska mycket och ändå sälja bra – om man hade en snygg logga och ett coolt reklambudskap. Kolla bara på till exempel Marlboro – ”vi ger folk lungcancer med beroen ...
Skapa en illusion av mänsklighet i ditt mejl
En sak som just nu händer, och som många som föreläser om digital marknadsföring tar upp, är att vi som människor gillar att prata med människor. Det är kanske inte jättekonstigt när man tänker på det, men ändå fortsätter många organisationer att skicka ...
Webbdagarna 2018 – Under the sign of F+GDPR
Då var Webbdagarna 2018 slut – Sveriges överlägset coolaste konferensdagar! För mig var det första året där och får jag bestämma (aka lyckas lura av chefen dom ganska dyra biljetterna) kommer jag definitivt tillbaka nästa år. Jag har varit på en del daga ...
Jag gillar Gilla!
Brit Stakston är en rockstar. Hon en mediestrateg som har jobbat en väldans massa år med digital kommunikation och affärsutveckling och är bland annat en av personerna bakom Blank Spot Project. Jag hade också förmånen att lyssna på henne när hon tal ...
Ska du bygga din första hemsida som småföretagare – använd WordPress
Den digitala tidsålder vi just nu lever i bjuder på många möjligheter! Använder man det på rätt sätt kan du som småföretagare göra mer och få mer sålt, för en billigare peng än någonsin förut. DET är jättehäftigt! Men det är en djungel som är lätt att ...
Nej, Facebook är inte död som kanal
”Å neeej! Domedagen är här!” För några veckor sedan haglade domedagsprofetiorna, sedan Mark Zuckerberg gått ut med nästa stora förändring i Facebooks algoritmer. Zuckerberg menade att man i framtiden kommer att spendera mindre tid på Facebook, och därf ...
Vad kan vi lära oss av hårdrockare om dramaturgi i sociala medier?
Under många år var min allra största passion i livet Metal (alltså hårdrock, för de ej insatta) i alla dess former. Numer har det fått flytta lite på sig till förmån för annat, men under i stort sätt hela tonåren och en bit in i 20-årsåldern var det numm ...
”Bör vi vara på Snapchat?”
Sedan tidernas begynnelse, eller i alla fall sedan the dawn of the social media, har företag och organisationer ställt sig samma fråga så fort det kommit något nytt hett socialt nätverk – bör vi vara där? Svaret är inte självklart. Kanske. Det beror hel ...
Tänk trollslända i allt
För några år sedan när jag först började komma in i detta med marknadsföring snubblade jag över en bok som heter The Dragonfly Effect, av Jennifer Aaker och Andy Smith. Den beskriver en modell, som dom har valt att kalla ”The Dragonfly Effect” för att dr ...