3 tips för att skapa en bra landningssida

3 tips för att skapa en bra landningssida

Minns ni mina inlägg om Facebook- och LinkedIn-annonsering? En punkt som återkom i båda dessa listor var vikten av en bra landningssida. Som ni kanske minns skrev jag ju att det, när det kommer till annonsering, är superviktigt att ha koll på var man ...

varma leads vägen till fler affärer

Varma leads – vägen till fler affärer

Säga vad man vill om det - men en stor del av att driva ett företag är försäljning. Du kan ha en hur bra produkt eller tjänst som helst, men haltar din försäljning så kommer du att få det svårt. Det finns en mängd sätt att jobba med försäljning idag. Vi ...

vad är tredjepartskommunikation

Vad är tredjepartskommunikation?

Tredjepartskommunikation. Den sista delen du behöver ha koll på i trion för att nå det där magiska med integrerad kommunikation. Trion som också består av planerad kommunikation och operativ kommunikation. Det är denna del vi ska titta på lite närmare id ...

kontinuitet ditt viktigaste verktyg

Kontinuitet – ditt viktigaste verktyg

Man ser det ibland och man hör det ibland. Dom där solskenshistorierna där någon har provat en grej en gång och lyckats fantastiskt bra och sålt en massa. Och jag vill inte säga att det inte kan hända. Men samtidigt är den typen av grejer ett ständigt ...

vad är operativ kommunikation

Vad är operativ kommunikation?

Nu är det dags igen att göra ett nedslag i varumärkets värld. För en vecka sen skrev jag det här blogginlägget om vad planerad kommunikation är. Planerad kommunikation var ju ett av de tre områdena som man behövde ha koll på för att uppnå det där magiska ...

3 tips för att synas bättre på Google

3 tips för att synas bättre på Google

Google är idag en av de största, om inte den största, kanalen du kommer ha för trafik till din webbplats. Så lär det dessutom vara ett bra tag framöver i och med att dom i princip saknar seriösa konkurrenter. Duckduckgo? Bra, men hur många använder den? ...

Planerad kommunikation

Vad är planerad kommunikation?

Innan sommaren skrev jag det här blogginlägget med namnet ”Vad är ett varumärke?”. Då gick jag in på att ett varumärke, enligt min favoritdefinition, är ”summan av allt ett företag gör, är och säger.” I blogginlägget gick jag också igenom en modell som ...

Digtital marknadsföring

5 verktyg för din digitala marknadsföring

Oavsett vilket område du jobbar inom så behöver du ha koll på dina verktyg. Är du snickare behöver du hammare och skrivmejsel. Är du läkare behöver du stetoskop och en sån där fin vit rock. Det gäller även när det kommer till digital marknadsföring. Möj ...

LinkedIn annonsering

LinkedIn annonsering – 5 misstag att undvika

För några veckor sedan skrev jag det här blogginlägget om 5 misstag att undvika när det kommer till Facebook annonsering. Det blev mycket populärt! Därför kommer här, som med så mycket annat populärt, den efterlängtade uppföljaren. Men nu byter vi kanal ...

4 saker med bilder

4 saker att tänka på när det kommer till bilder

Bilder är viktigt. När någon tittar på din kommunikation kommer bilderna att vara det första den ser. Och är bilden dålig är chansen stor att din potentiella kund bara går vidare, hur fantastiskt erbjudande du än presenterar i din text. Så. Här kommer 4 ...