Ett decennium närmar sig sitt slut. Vilket är helt galet egentligen! 2010 var året jag påbörjade min första marknadsföringsrelaterade anställning och nu är vi snart där… vid 2010-talets slut. Snart är vi inne i 20-talet! För att ta ett riktigt redigt fa ...
Martins verktygslåda del 2 – mjukvara
Ibland får jag frågor från andra vilka verktyg jag jobbar med när jag gör det jag gör. Därför har jag i tre blogginlägg gått igenom vilka verktyg jag använder och som ingår i min verktygslåda. Förra veckan gick jag igenom min hårdvara. Den här veckan ...
4 sätt för gratis marknadsföring online och offline
Att driva företag är kul! Det är något jag ofta får höra när jag är ute och träffar kunder och potentiella kunder. Däremot är det här med marknadsföring svårt. Då finns jag och sånna som jag bara några klick bort som kan hjälpa dig! Men om man inte har b ...
Martins verktygslåda del 1 – hårdvara
Ibland får jag frågor från andra vilka verktyg jag jobbar med när jag gör det jag gör. Det är alltid superkul och jag berättar gärna, då jag tycker att det är ganska kul det här med teknik. Därför tänkte jag i tre blogginlägg gå igenom vad som ingår i mi ...
Börja i rätt ände med din kommunikation
Marknadsföring och kommunikation är roligt. Det är något som många är överens om. Man kan tycka att det är svårt och inte riktigt vet hur man ska göra, men man tycker ändå att det är ganska roligt. Men just det faktumet att det är roligt gör det också ...
Digital marknadsföring – testa, testa, testa
Digital marknadsföring är en djungel. En enorm djungel. Dessutom är det en djungel som ständigt växer. Varje dag kommer det nya, smarta, och ofta fantastiska verktyg för att underlätta för dig att nå ännu fler kunder ännu effektivare. Men hur ska man ...
4 tips för att komma igång med innehåll!
En sak som jag ständigt tjatar om är vikten av att ständigt publicera nytt innehåll, också kallat content på reklamspråk. Det är en superbra sak för dig som vill bygga dig och ditt varumärke som experten inom ditt område. Det handlar om att dela med sig ...
Prioritera smart
Man är bara människa. Är du dessutom ensam i din roll, antingen som egen företagare eller som ensam marknadsansvarig, kan du omöjligt hinna med allt det som den digitala marknadsföringsvärlden bjuder på. Du kanske har stenkoll på allt som är bra och häft ...
GDPR – hur bra koll har du?
GDPR betyder General Data Protection Regulation och är något som funnits i våra liv under flera år nu. Först som ett hägrande läskigt spöke i horisonten, likande millenniebuggen, och sedan 25 maj 2018 en faktisk lag. Kort sagt går den ut på att ge dig ...
Bygg hemsida – 4 misstag att undvika
Att ha en hemsida är viktigt. Man kan tro att den i en värld av sociala medier delvis spelat ut sin roll, men så är det faktiskt inte. Att ha en hemsida, som dessutom ser trevlig ut, är en trovärdighetsfaktor som kommer hjälpa dig i ditt varumärkesbygge ...