facebook_cover3

Nu hoppar vi… igen!

Hej på er! För ungefär ett halvår sen skrev jag det här blogginlägget. Det var en stor dag för mig, för det markerade starten på mitt nya bolag - Sahlqvist Marknadsutveckling AB. Sedan dess har mycket hänt. Det blev en vår som överträffade alla mina fö ...

Varumärke

Vad är ett varumärke?

För någon vecka sedan skrev jag det här blogginlägget. Där undrade jag om du hade koll på ditt varumärke. Men jag gick bara in lite på vad ett varumärke faktiskt är. Det är lite komplicerat nämligen och det finns lika många definitioner som det finns P ...

vilka-sociala-medier-bör-jag-finnas-på-1024x683

Vilka sociala medier bör vi finnas på?

I februari 2004 föddes sociala medier så som vi känner det idag. Då startades Facebook och sen dess har inget varit sig likt. Ganska snabbt upptäckte företag att det gick att använda sig av dessa plattformar för att synas och nå nya kunder och runt 201 ...

varumärkesplattform-1024x601

Har du koll på ditt varumärke?

”Vad är ett brand essence? Är inte det bara nått sånt där skitnödigt reklamord som egentligen inte har någon betydelse? Jag menar… varumärke… Loggor och sånt där… i slutändan är det väl egentligen bara fluff?” Har du funderat i dom banorna någon gång? ...

Är din företagsblogg uppdaterad

Är din företagsblogg uppdaterad?

Blogg är ett fenomen som hållit länge. Det var där långt innan Facebook och sociala medier och har som fenomen gett oss en mängd drivna människor som idag gör allt möjligt grymt! Och faktum är att det fortfarande har sin plats och engagerar. För en org ...

Varför är det viktigt med en bra hemsida

Varför är det viktigt med en bra hemsida?

Digital marknadsföring är ett brett begrepp. Det finns så många olika delar av det att det är löjligt.  Men en sak som ganska många kommer tillbaka till, i alla fall om man säljer något, är att den egna hemsidan är basen för allt. Det är hit man s ...

Hur ska man svara på kommentarer på sociala medier

Hur ska man svara på kommentarer i sociala medier?

Där är den igen. Den där kritiska personen som jämt ska hitta något fel. Eller den där överpositiva som jämt tycker allt är jättebra, men har en förmåga att missförstå budskapet. Jag pratar såklart om kommentarer i sociala medier på din företagssida, so ...

Lanseringstrappan

Lanseringstrappan

Kommunikations- och marknadsföringsvälden vimlar av modeller av olika slag. Det finns bokstavligt talat tusentals. Min, och många andras, favorit just nu är till exempel Simon Sineks ”What-How-Why” cirkel. Om du inte har koll på den – kolla här! Därför ...

Nu hoppar vi

Nu hoppar vi!

Välkommen hit! Så roligt att just du läser det här blogginlägget! Det är mycket utropstecken nu, men det är för att jag har något roligt att berätta! Några av er känner mig sen tidigare. Under många år har jag jobbat heltid med den fantastiska förening ...