Kurser i Digital Marknadsföring

Det finns många olika kurser att gå som behandlar digital marknadsföring. Kurser finns både som fysiska och digitala. En del kan du själv ladda ner och välja när du genomför kursen och andra behöver du finnas tillgänglig en viss tid. 

Något att tänka på vid val av kurs är om det är viktigt för dig att du får något slags bevis på genomförd kurs eller om du endast lär dig för din egen skull. Inte alla kurser lämnar nämligen något bevis på genomförd kurs och en del kurser står högre i kurs hos arbetsgivare än andra om du behöver kursen i ditt arbetssökande. 

Exempel på kurser:

Introduktion till digital marknadsföring för nybörjare

Välkommen till en introduktion i digital marknadsföring! En kurs riktad till dig som är nybörjare och vill komma igång. Kursen är indelad i 4 förinspelade kapitel, med tillhörande uppgifter, som du kan ta del av digitalt – när det passar bäst för dig!

Innehåll:
Kapitel 1 – Begreppen “digital marknadsföring” och “varumärke
Kapitel 2 – Din målgrupp och ditt budskap
Kapitel 3 – Din hemsida och grundläggande SEO
Kapitel 4 – Sociala medier och andra kanaler

Kom igång med din hemsida - inkl. SEO

I denna kurs dyker vi djupare ner i ämnet hemsida. Målet är att du efter kursen ska kunna sätta upp din första grundläggande hemsida själv som ser bra ut och är synlig på Google. Kursen är indelad i 6 förinspelade kapitel, med tillhörande uppgifter, som du kan ta del av digitalt – när det passar bäst för dig!

Innehåll:
Kapitel 1 – Domännamn och webbhotell
Kapitel 2 – Installation av WordPress
Kapitel 3 – Val av mall och installation av viktiga plugins
Kapitel 4 – Innehåll
Kapitel 5 – Kom igång med SEO
Kapitel 6 – Börja mäta med Google Analytics

En effektiv närvaro på sociala medier

Hur kommer man igång med sociala medier? Var ska man vara och hur funkar det rent praktiskt? Detta går vi igenom i den här kursen. Kursen är indelad i 6 förinspelade kapitel, med tillhörande uppgifter, som du kan ta del av digitalt – när det passar bäst för dig!

Innehåll:
Kapitel 1 – Vad är sociala medier?
Kapitel 2 – Vilka sociala medier ska jag finnas på?
Kapitel 3 – Sätt upp en företagssida på Facebook
Kapitel 4 – Sätt upp en företagssida på LinkedIn
Kapitel 5 – Sätt upp en företagsprofil på Instagram
Kapitel 6 – Skapa en innehållsplan